About Me

My photo
Selamat Datang ke dunia aku.

Monday, May 2, 2011

Ini Aku


Orang bisa berkata apa saja tentang aku .
Aku itu , aku ini namun tiada satu pun yang benar .
Rupaku mungkin bengis tapi disebalik itu , 
tersembunyi sekeping hati yang rapuh .
Hanya yang selalu ada bersamaku tahu siapa aku .
Yah , aku mungkin kelihatan seperti bisa menerima segala dugaan-Nya ,
tapi tahukah kau aku menangis keseorangan ?
Peneman aku kala itu hanya dinding dan segala benda yang tak bernyawa .
Dunia ini terlalu kejam buat aku kerana aku rapuh , mudah saja ditiup !
Jatuh , bingkas kau berdiri namun , mereka kembali untuk menjatuhkan aku .
Kenapa ?
Adakah manusia suka melihat manusia lain sengsara ?
Mungkin benar .
Aku , hanya ingin difahami , didekati oleh manusia yang ikhlas bersahabat dengan ku .
Kalau kau benci aku , pergi kau dari hidup ku !
Aku akan lemah tapi kawan , rakan , sahabat dan keluargaku lah yang menjadi tunjang kekuatan ku .
Aku berterima kasih kepada mereka kerana tanpa mereka , siapalah aku .

- Fin -

No comments:

Post a Comment